fredag den 30. august 2013

Super size brændekurv

Sommertid er også tid for det store flet. Dels kan jeg jo sidde udendørs og flette og samtidig kan jeg opbløde ubegrænset stort pil. Jeg dropper det bare i vores sø i haven, hvor der ikke er problemer med de lange bundter. At jeg så efter en uges opblødning, lige skal ha pilen vasket for snegle og andet " søguf", betyder ikke så meget.
I denne uge har jeg flettet en kæmpe brændekurv, af rimelig tyk pil. Det skal være sådan at kurven kan holde til at blive brugt :-) det er hårdt arbejde, men når det deles ud på flere dage er det overkommeligt. Så det kan vel kaldes en slags fyraftensflet.



Drivhuset begynder at falme, dog er der da stadig lyspunkter. 
Jeg troede rosen var igang med et kæmpe vildskud, men blev glædelig overrasket.



Druerne modnes, og chili i massevis (herfra kommer ingen video af chilispisende familiemedlemmer)
 
 
Rosenslyngen på rionettet har blomstret så det har været en sand fornøjelse. Den tåler helt sikkert en gentagelse til næste år. Og de gamle pelargonier, som jeg gemmer får år til år har også haft det fint, ja faktisk er de kæmpe store. Kraftig beskæring, gødning og vand, så er de i topform.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar