onsdag den 6. august 2014

Bloglandsinspiration... hvor er det skønt, og hvad gjorde man før google.

I min fustration over at mangle den sidste smule garn til min blå-stribede trøje, måtte jeg finde på nyt...
Tilfældigt havnede jeg på en ny blog, og fandt det skønneste tørklæde hos Strikogsting.


Skønne farver og hæklet. Nu er hækling ikke min spidskompetance, men googlede lidt på muslingemønster... og havnede lige her hos Halager, godt nok en opskrift på et håndklæde, men lige til at gå til - godt beskrevet.


Ind og rode rundt i mit efterhånden store lager af uld fra Garnudsalg. Jeg er desværre ikke vildt skrap til at sætte farverne sammen... men på et tidspunkt har jeg set (også i blogland) at man kunne lave en vikleprøve.... vikle, vikle, vikle - det er faktisk ret hyggeligt.



Så nu har jeg gang i håndarbejdet igen, helt uden udgifter :-) og med stor hjælp fra blogland. Og der bliver jo nok koldt igen engang...



Jeg har lige anskaffet mig den fine garnholder, købt af en trædrejer i Sæby. Det er rigtig smart, så er man fri for at nøglerne roder rundt på gulvet.


Druehøsten er lige om hjørnet, skønt.




4 kommentarer:

  1. Ja.. er det ikke fantastisk al den hjælp man kan hente hos hinanden... Og tip til nye blogsider...
    Det bliver bare lækkert og en skøn måde at få brugt alle de mange rester, man får samlet i kasser og skuffer!
    Dejlige farver. Jeg laver også vikleprøver til farveskalaen i de stribede kanter på sjalerne... det giver straks et billede af hvordan "det spiller" sammen!

    SvarSlet
    Svar
    1. ja, der kan hurtig smutte et par timer i blogland - strikogsting fandt jeg på din blogrul :-)

      Slet
  2. Hej Hanne, det skal nok blive smukt det tørklæde, det er dejligt med "normale" temperaturer igen, så kan jeg også holde ud og sidde og lave lidt håndarbejde igen om aftenen. Druerne ser lækre ud, dem har jeg ikke men vi er begyndt at spise blommer.

    SvarSlet
    Svar
    1. ja, jeg faldt for det hæklede muslingemønster. Der er lidt retro look over det synes jeg.

      Slet