tirsdag den 20. oktober 2015

Når processen er vigtigere end produktet

Ja så hækler man karklude.... På trods af man kan købe 5 stk. for en flad tier.
Men det er så utroligt hyggeligt at sidde og meditere med hæklenålen. Og et bundt bomuldsgarn og en go hæklenål fylder ikke meget i tasken, og hæklenålen må komme med i flyvemaskinen..


3 stk. blev det til på en uge.. Ja ja, det var jo også en afslapningstur. Og jeg fik i den grad slappet af helt som planlagt. En uge med sol og sommer i Marmeris, det gør godt helt ind i det inderste. Jeg har ikke været ude og se noget som helst, helt som planlagt.. Bare sol, strand, pool og afslapning.


Godt underholdt i nogle af de vågne timer med denne bog - skal straks ha fat i den næste i rækken. Spændende at læse om livet på landet i 1918. Men lige der savner jeg også at kunne snakke med min far om den, han har helt sikkert læst den, og kendte til livet på landet som barn og ung.






4 kommentarer:

  1. Håndarbejde er yoga for sjælen.
    Sikke en dejlig tur du har haft. Sol og sommer i stedet for rusk og efterår. Bonus efter tids "husarbejde". Det kan da bare nydes.
    Spændende bog... Har du læst Knud Sørensen? Har skriver livet i Vendsyssel først i/midt i 1900tallet

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja du har fuldstændig ret med yoga for sjælen, jeg vil ikke kunne undvære mit håndarbejde.
      Jeg har ikke læst Knud Sørensen, men tak for tippet.

      Slet
  2. Hej Hanne, jeg hækler også karklude nogen gange, det er så dejligt afslappende med et lille håndarbejde.
    Jeg har også engang læst alle de bøger af ham, tror da vist jeg skal læse dem igen til vinter. KH Dorte

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja og et håndarbejde der ikke kræver den store opmærksomhed, det kører ligesom bare af sig selv.
      Gode bøger tåler en gentagelse :-)

      Slet