torsdag den 8. oktober 2015

Vejr- og baggrundsskifte

Det er i den grad blevet efterår i det nordjyske, men skønt vi har haft nogle gode uger i september. I søndags var det helt fantastisk her, billedet i bjælken over er fra strandtur søndag eftermiddag. Det inspirerede så også til en ny baggrund.
Faktisk har jeg fået flettet lidt pil for et par uger siden. Et enkelt fuglehus blev det til, men der kommer snart mere håber jeg.


Denne uge bragte mig også til Skals, dejligt at få gang i nålen igen, selv om der ikke er så meget at vise frem endnu. Så det må vente lidt.

5 kommentarer:

  1. Vi sluttede også med det smukkeste vejr i weekenden. Gåturen ved vandkraftsøen var nærmest eventyrlig i den smukke sensommervejr.
    Din nye baggrunden kan lige holde på minderne om sommer, mens det regner og rusker derude.
    Smukt, dekorativt og anvendeligt pil(l)eri. Det blev til er herligt foderhus til fuglene. Bruger du at hænge op eller sømme fast på en pæl?

    SvarSlet
    Svar
    1. De største af husene kommer som regel på en pæl, men de mindre hænger jeg gerne op i et reb. Det synes jeg er pænest. Fuglene... de er vist ligeglade :-)

      Slet
    2. Jeg tror også fuglene er ret ligeglade... Det var mere størrelse/vægt/kan holde til i fletteværket jeg tænkte på. Er de med træbund?

      Slet
    3. Ja det er flettet på træbund, og med ekstra plade i taget (for pilen er jo ikke helt vandtæt) Men selvfølgelig slider det når det hænger op, i forhold til at være på pæl. Men uanset hvad, så har pilen jo begrænset levetid. Jeg har haft et der har hængt i et træ i 5 år, men så var det også ved at falde fra hinanden. Men det var kanter osv. der gik fra. Der voksede mos på det, fuglene kunne godt li at sidde og skrabe i det. Jeg synes det forfalder på en smuk måde. Og så kan jeg jo bare flette et nyt, når det gamle falder ned :-)
      Men det er selvfølgelig en væsentlig oplysning når jeg sælger fuglehusene, at der er begrænset levetid.

      Slet
  2. Dejligt billede og hvor skønt at du har fået tid til at flette lidt igen.

    SvarSlet