onsdag den 18. januar 2017

Fletterier.


Lørdagens flettetræf blev afhold i allerbedste selskab, dejligt med en hel dag til fordybelse. Jeg fik flettet denne runde kurv, en model der altid kan finde anvendelse for. Den lille brødkurv i baggrunden er flettet af resterne fra den store kurv. Spild bryder jeg mig ikke om, så de afklippede ender kan bruges til mindre projekter.


Den runde form ses lidt tydligere på dette billede.



Hanken er bred og god at holde ved. Den er fletter med 2 sjæle, dvs. at der sidder 2 kraftige pil inde under beviklingen.


Ledige og lyse timer bruges i pilemarken, hvor nyt materiale hentes hjem. Dejlig at komme ud i den friske luft, jeg synes allerede man kan mærke at dagene er blevet lidt længere. 


4 kommentarer:

  1. Det var da en god dag! Smukke kurve. Sjovt at rester får deres eget liv... enten i flet, strik, patchwork...,

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anne. Ja rester skal udnyttes.. af alle slags, pil, garn, stof, mad og hvad ved jeg.

      Slet
  2. Hvor er det nogle smukke kurve! Skønt, når rester udnyttes så fint.
    Hanne

    SvarSlet