onsdag den 15. februar 2017

På sådan en onsdag kan man kun være glad

Hård nattefrost på omkring de 10 grader, som vi har lige nu, har givet os nogle rigtig smukke solskinsdage. Og når onsdag = fridag, så er det bare med at komme ud og nyde det.
I dag gik turen lidt sydpå, til Professorens plantage. Solskin, stilhed ja det var helt fantastisk.





 Mellem vej og strand passere man et klitområde. Sidste år så jeg der var noget der lignede ørkenpil, så saksen var med i lommen. Mon ikke det er ok med et par små bundter... det er super fint til sideflet i et par kurve. Den flotte rødbrune til venstre og Ørkenpillignende til højre - det er jo svært at vide hvad det præcis er. Men det skal afprøves.



Strikketøjet har fået ende, dvs. der ikke er gang i store projekter. Så bliver der tid til lidt karkludestrik i stedet for. Jeg er ikke så glad for at bruge de hæklede klude, da jeg synes de er for hårde / faste. Så nu prøver jeg lige med lidt strik. 1. forsøg med 60 masker er lige lille nok, så jeg skal vist ha 80 slået op næste gang.



Dukke Astrid til højre har fået sig en mund :-) og en ny veninde Frida er også kommet til. Mon ikke Sif og Vilja (mine børnebørn) vil synes de er sjove at lege lidt med.



Jeg har heller ikke gang i nogle broderier lige nu, men der tænkes og lægges planer. Jeg skal til broderidag på Skals d. 28. februar, og har en plan om jeg gerne vil sy et "kurveklæde" til min yndlingskurv. Jeg fandt billeder af kurveklæder i en bog om Lis Ahrenkiel, det er et gammelt fænomen, men det gør det ikke ringere for mig. Så når man både broderer og fletter kurve, er det da et must med et kurveklæde. Funktionen er at dække det man har i kurven :-)
Så der tænkes, tegnes og forberedes. Og så håber jeg at få hjælp på Skals.



Profilen der forsvandt --- jeg kan se min profil er forsvundet fra siden. Hm hvad mon jeg har trykket på?? hvad var der egentlig der stod? nå pyt, den trængte måske alligevel til at blive trimmet og fornyet lidt.


3 kommentarer:

  1. Åh... hvor er det dejlige billeder fra strand/plantage! Jeg nød også gåturen her i +6 grader. Besøgte mor og fik så fornøjelse af den smukkeste orange solnedgang på hjemturen.
    Søde bløde dukker, de kan da kun elskes.
    Jeg er i strikkelimbo... gider ikke stort projekt... og da karkludene er godkendt af kokken, kan jeg jo hygge mig med dem. Mine klude er ca 25x25cm. Strikket på p4 og med omkring 60-65 masker.
    Jeg kan bedre lide at strikke klude nu, hvor jeg bruge p4. Synes der glider bedre og kludene bliver lettere/blødere....
    Åh... processen med at tænke, tegne, regne, tegne.... tænke og udvikle ideerne synes jeg er skøn! Jeg har flere skitser i gang til strikkeposer... Skal finde ud af hvilke mål der giver den mest anvendelige pose... med plads til "alt"!
    Kurveklæde.... jeg er spændt på hvad du får syet....

    SvarSlet
  2. jeg havde godt se dine klude / maskeantal, derfor den første med 60 masker. Men jeg strikker på pinde
    3, så nu er der slået op med 70 masker på næste forsøg.
    Ja tegne, regne, tegne processen er også skøn. Jeg har altid tegnet meget, og min fortid på akritekttegnestue og med AutoCAD fornægter sig ikke. Mange af mine ideer starter på en lille 5x5 cm post it, bare lige for ideen ikke forsvinder igen. Sjovt nok bumlede dine juletræer rundt i mit hoved i går, så der er igen en lille post it. Jeg ændre på formen og skal hjem og sy en prøve i en fart :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Den tegne-evne ville jeg gerne have!
      Sådan bare at skitse på en post it... og så tegne op!
      Spændt på, hvad du får ud af juletræerne🤔

      Slet