søndag den 5. marts 2017

Rengvejrssøndag der kommer helt som bestilt..

Regnen siler ned, og det er helt lovligt at lave absolut ingenting... Det har været et par travle uger, både på job og i fritiden, så er der ikke noget bedre end en søndag hvor man kan sove længe, trisse rundt og nyde at gøre lige hvad man vil.
I tirsdags var jeg en tur på Skals for at brodere, jeg er så heldig engang imellem at kunne afløse på mit gamle hold, hvis nogen af de faste bliver forhindret. Dejligt stadig at være bare lidt med dernede. Jeg kom i gang med mit kurveklæde, fik overført mønster, og fik taget det første sting. Der skal kantes med knaphulssting hele vejen rundt, så det kommer vist til at tage rigtig lang tid.



Jeg fik også overført et andet lille projekt. Jeg er jo lidt præget af mit fag, har altid elsket at tegne huse. Så inspireret af at vi har fået en ny dør, grøn som i absolut grøn, har jeg tegnet vores husgavl, nu skal den overføres til sting. Det bliver sjovt - tror jeg bliver nødt til lige at gå i gang :-)



Tirsdag aften var jeg også til broderi på Knivholt, så der var kreativitet hele dagen. Dejligt men også en lidt hård fridag.
Jeg var jo ellers gået lidt ned på nye projekter, så jeg kom også til at bestille lidt nyt i sidste uge. Jeg faldt over en ny butik på Facebook. Tille's som har rigtig mange søde broderikit's fristede da i den grad. Og dejligt at modtage en pakke, hvor tingene er fint indpakket, et par bolcher og en håndskrevet hilsen gør det endnu mere personligt. Jeg tror jeg skal holde øje med om der ikke kommer et kursus derude. Jeg glæder mig i hvert fald til at komme i gang med nålen.



På strikkesiden var jeg jo også gået lidt tør, så der er gået lidt tid med at strikke karklude. Og et par filtede futter af restegarn, til én der ønskede sig er det blevet til. Jeg er ved at få bugt med mine rester af LettLopi, som er helt fantastisk at filte af.


En af mine sønner har i længere tid efterspurgt en islænder som den dyrehandler Clausen bærer i "Huset på Christianshavn". I min søgen efter billeder af Dyrehandleren, fandt jeg så ud af at Hjertegarn faktisk har lavet opskriften. Så var der igen gang i bestillingen, Netgarn havde både garn og opskrift. Og utrolig hurtig service, bestilling fredag eftermiddag, modtagelse af pakke med GLS mandag. Jeg kan godt forstå det kan være svært af drive forretning. Egentlig vil jeg jo helst handle lokalt, men kan også mærke at når tiden er knap, er det let med nethandel. 



Naturuld fra Hjertegarn er nyt for mig. Super lækkert blødt at strikke med. Pinde nr. 6 så går det hurtigt fremad.







4 kommentarer:

  1. Hej Hanne. Dejligt med nyt broderi, der er da vist til et par regnvejrsdage. Glæder mig til at se trøjen færdig. Kh Dorte

    SvarSlet
    Svar
    1. Je det er helt svært at vælge hvad jeg skal igang med. Næste uge skal jeg jo til Haslev og flette, og så følger der vist strik med i bagagen.

      Slet
  2. Sikke mange skønne projekter😊 Jeg nød at sy pakhusene. Jeg er spændt på at se hvordan dit hus bliver til. God fornøjelse med de skønne kits.
    Der var et par af mine Skals medkursister der kom hos Tille og roste det meget. Du kan følge Tille's på Facebook og Instagram.
    Flot trøje. P 6 er noget der går hurtigt. God strikkefornøjelse .

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er dejligt med lidt nyt. Og kits er skønt at have liggende, nemt at gå til. Men det er gavlen der kommer først.
      Det var på Facebook jeg så Tilles. Instagram er jeg ikke med på, har tidsrøvere nok pt. :-)

      Slet