torsdag den 18. oktober 2012

Hvad gjorde man før google......

Jeg er igang med at planlægge en lille damefrokost. Finder opskrifter, skriver indkøbslister osv. Så er det lige det der med mængden, der skal jo være nok - men gider heller ikke drukne i rester.
Så googler jeg på mængdeberegning af mad, og vupti

Ialt pr. person bør du ende med 600-800 gr. mad.

Forret:
150-250 gr. pr. person
Suppe som forret: Ca. 2 1/2 dl.
Mellemret:
Ost ca. 25-50 gr. pr. person
Hovedret:
150-200 gr. kød, uden ben, pr. person
200-300 gr. tilbehør (kartofler, ris,
grøntsager osv.)
Ca. 1 dl. sovs pr. person
Suppe som hovedret: Ca. 4 dl.
Dessert/kage:
100-200 gr. pr. person
Dessert/ost:
Ost ca. 25-50 gr. pr. person
Natmad:
Suppe som natmad: Ca. 3 dl.

fundet lige her dk-kogebogen. Så er det jeg tænker hvad man gjorde før google....

2 kommentarer:

  1. Hej Hanne
    Tak for sidst, det var en helt igennem perfekt og hyggelig pigefødselsdag vi var til hos dig i går.
    Du havde lavet rigtig god mad, det manglede ikke drikkevarer, stemningen var på max, og for ikke at glemme dine drenge som var de perfekte køkkendrenge. Godt gået.
    Hilsen Jane

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak Jane. Nu venter jeg så bare spændt på hvad du får fyldt på din blog. Jeg er super glad for træmanden, lige om lidt kommer et billede.

      Slet