tirsdag den 8. juli 2014

Dagens ret - nyhøstet...

Når man nu ikke lige har nået at tænke tanken om aftensmad, så er det jo dejligt bare at gå ud og høste hvad man har... Sundt idag ;-)


Knapt så sundt var det i week-enden, hvor vi fik lov at fejre ældstes 27 års fødselsdag. Jordbærkagen er selvskrevet til sommer fødselsdag.



Han ville gerne fejre den hjemme, selv om han er flyttet for en del år siden, for som han sagde, var det sidste chance....
Gården er solgt, og vi flytter 1. Oktober. Det er ikke uden vemod at Himmerland forlades, 27 års fantastisk liv på landet. Et hus vi selv har sat i stand fra fundament til skorsten, og en have hvor hver en sten er vendt... Gode år med små børn, men alt for meget plads nu de er blevet store. Så et byhus i Sæby venter på at vi indtager det, og gør det til vores. En frimærkehave skal nøje planlægges, intet må gå til spilde. Det bliver også en spændende tid - men må nok se i øjnene at det kreative må vige for det praktiske denne sommer.
Så skulle bloggen blive forsømt, er det bare fordi jeg har travlt. Men jeg skal nok komme tilbage.



3 kommentarer:

  1. Sikke en omvæltning! Flytter I nordpå? Sæby er min barndoms ferieby. Vidunderlig.
    Fra landbohave til frimærke... jeg er spændt på at læse, hvad du så får ud af den. Dine afgrøder er i hvert fald længere fremme end vores!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det bliver et pænt stykke nordpå, men jeg er selv vendelbo - så det er jo også lidt at komme hjem :-)

      Slet
  2. Ja grønsager er sundt og godt, men jordbær kagen ser nu heller ikke så ringe ud. KH Dorte

    SvarSlet