mandag den 9. oktober 2017

Forklaring på manglende blomstring

Jeg plejer at have stor glæde af mine Acapantus planter. 3 store potter går jeg og passer på. Men i år har jeg kun fået 2 blomster, sikken en skuffelse i forhold til tidligere år med mere end 50 blomster.
Forleden fik jeg dem så vristet ud af potterne, hvor den ene potte knækkede... øv. Når jeg ser på indholdet forstår jeg da godt jeg ikke fik blomster. Frem med spaden og dele dele dele. Hver plante er nu delt i 4, som bliver plantet to og to igen i god ny muld. Det giver et vist overskud, som er skønt at kunne forære væk. Og så tror jeg lige jeg skal ud og finde to nye store potter.
Og så vil jeg glæde mig til næste år. Ved nærmere eftertanke tror jeg heller ikke de har været plantet om siden 2014, så det er vel ikke så mærkeligt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar