mandag den 27. november 2017

Bløde værdier

Jeg modtog den skønneste pakke i lørdags. Jeg var heldig at vinde en auktion på FB, i en broderigruppe, så jeg tror jeg har nok broderigarn i mange mange år. 165 dukker (ja det tror jeg det hedder) jeg har det som et barn i en slikbutik. En fornøjelse at pakke ud, og gå og nyde alle farverne.
Jeg har været i byen og købe et enkelt bundt minkgarn, hold nu op det er blødt og lækkert. Rigtig svært at gengive på et billede, farven er armygrøn.


Jeg har været på jagt på nettet for at finde en opskrift til et par fingervanter, som garnet skal bruges til. Og det er nogle helt bestemte vanter jeg tænker på. Min gamle farmor var en super dygtig strikker, og jeg mindes hendes vanter, altid det samme mønster, altid sirligt og pænt lavet.
Jeg søgte "fingervanter" og fandt til min store glæde mønster på "mormor vanter", som viste sig at være helt identiske med mine "farmor vanter". Det var hos Alfien, så med et par hurtige klik var opskriften i mailboksen. Jeg er i fuld gang, en dejlig velskrevet opskrift, så jeg håber det ender godt.
Her et billede fra Alfien, mine vanter følger senere :-)


Jeg har lige gjort et par nissehuer færdige til pigerne. Garn fra lageret blev hentet frem, opskrift fra Stof og Stil, og vupti var den røde nissehue færdig. Ærgerlig over at jeg ikke havde nok rødt garn, indtil manden foreslog at strikke en omvendt. Selvfølgelig tænker jeg bagefter :-) og forsyner huerne med grå og røde kaninkvaster. Gad vide hvor der findes røde kaniner??










2 kommentarer:

  1. Hvor heldig med alle de farver i broderigarn, så kan du altid finde den farve du har brug for til et projekt. Glæder mig til at se vanterne færdige, de bliver garanteret varme med det minkgarn. Er helt vild med de nissehuer, de er søde. God weekend til dig. Kh Dorte

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja jeg synes bestemt jeg var heldig, og heldigvis er det et lager der ikke fylder alt for meget.
      Nissehuerne er jeg også selv glad for, og de er allerede taget i brug, det er skønt at lave noget der bliver brugt.
      Også go weekend til dig.

      Slet