søndag den 19. november 2017

Opsamling fra en stille søndag

Jeg er blevet færdig med en trøje. Det er Struktur af Reggina Moessmer. En skræmmende opskrift med hele 9 sider og masser af mærkelige forkortelser. Men da jeg kom igang var det nu ikke så svært. Og det fantastiske her er monteringen, eller mangel på samme.. det er faktisk kun ender der skal hæftes, det er lige noget for mig. Jeg er super godt tilfreds med resultatet, tror den skal blive godt brugt nu kulden har meldt sin ankomst. 
Eneste rettelser i forhold til opskriften, jeg har strikket den lidt længere bagpå, ærmerne er lavet lidt smallere på nederste stykke, og jeg har lavet hestetømmekant i halsen.


Flettes skal der jo også, denne weekends kurv er asymetrisk med hank af troldhassel, og sideflet i blandede farver.
Vinteren er vist lige om hjørnet nu. Vinden er gået i nord, og det giver et rigtig friskt pust ved stranden. Dejligt med årstidernes skiften, jeg ønsker mig lidt mere kulde, lidt sne og sol. Haven er klar, de frostfølsomme planter er pakket ned under vintermåtter eller sat i kælderen.



2 kommentarer:

  1. Din struktur er blevet så flot med dine tilpasninger. Smart ryg og rart med ærmer der ikke gaber ved håndleddet. Den er sjov at strikke. Jeg kunne bare ikke forliges med halsudskæringen og rygbredden.
    Smuk kurv!!!
    Vores have er ikke klar ;-)
    Og så er hawet altid en tur værd...

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anne, ja skønt når der er held med små ændringer. Trøjen er indviet idag, og jeg er sikker på den kommer til at ligge øverst i bunken af trøjer. Mit arbejde forgår jo i skurvogne, så uld er et must.

      Slet