onsdag den 13. marts 2019

Lysere tider


Pludselig er lyset kommet tilbage, sådan føles det i hvert fald. Der er begyndende lys når jeg køre om morgenen, og rigelig tid om eftermiddagen til at nå lidt udenfor. Selv om det de sidste dage er druknet i regn, fornemmer jeg alligevel foråret er på vej. Jeg glæder mig i den grad til at komme lidt igang i haven igen. Mit sidste indlæg var med sne på... men også en måned siden, tiden løber.

Vinterferien bragte mig en tur til Lanzarote, egentlig uden større forventninger til andet end lidt sol og varme. Det var der ikke alt for meget af, men istedet overraskende meget at se på, så det var en rigtig positiv overraskelse.
En fantastisk flot tur i Parque Nacional De Timanfaya, et uberørt vulkanområde.

 

På den kreative front er der da lavet et par ting. Jeg har strikket et par trøjer, i mit absolutte yndlingsgarn Lett Lopi. Trøjen til min søn kom så hurtigt i brug, at jeg slet ikke nåede at få et billede.


Jeg havde fundet opskriften i en bog fra biblioteket om islandsk strik. Endnu en model Rimfrost fra Hanne Rimmen er klar til sønnens kæreste - helt magen til den jeg har lavet til mig selv, men det har hun heldigvis selv valgt.


Resterne skal jo også bruges, så bamsen har også lige fået en islænder..


Der blevet syet lidt dukketøj til pigernes dukker, små hyggelige projekter, som forhåbentlig passer.


Det er meget begrænset hvad jeg har broderet siden jul, det har næsten kun været til broderiaftnerne i Kreastedet. Men lidt har også ret. Da symaskinen alligevel var på bordet til dukketøj, kunne jeg lige montere den lille Ranunkelpung som er blevet færdig.

P

Idag har jeg lige nået at få flettet en bakke, dejlig lille opgave. Jeg har lavet rigtig mange bakker, så det ligger let og lige for. 4 bag 2 kant med polsk variation, den ligger fint på den ovale form. Klar til sønnen som endnu ikke har fået en.


 




2 kommentarer:

  1. De forårsdage i februar lettede gevaldigt på humøret... nu skal vi lige gennem syndfloden i marts!
    Du har haft gang i pindene. Flotte trøjer. Jeg er dog ikke glad for LettLopi, synes det kradser. Ærgerligt, for det har en flot struktur i strik.
    Flot med en islænder til bamsen.
    Jeg får slet ikke broderet... strikketøjet trækker for meget... Så jeg nyder at kigge på andres projekter!
    På lørdag tager jeg med vores datter til AOH i middelfart og oser rundt efter inspiration!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja heldigvis er foråret lige om hjørnet.
      Lett lopi er lidt krads, men som du skriver en skøn struktur - så godt vi ikke er kradsesarte i familien.
      Jeg kan rigtig godt li at skifte mellem strik og broderi. Spændende om du finder noget nyt i Middelfart, go fornøjelse.

      Slet