torsdag den 28. marts 2019

Regnvejr = monteringsvejr

På en regnvejrstung søndag fik jeg endelig monteret et par ventende broderier. Så får man da noget fornuftigt ud af kedeligt vejr.


Fru Zippes lille gærdesmutte har lagt i venteposition. Men nu er den kommet frem i sofaen, monteret i petroleumsfarvet lærred på et færdigt pudebetræk fra Ikea. Så var jeg nemlig fri for at døje med lynlås, og faktisk også en blilligere løsning end sy det selv.


Vejen til toilettet kan vi også finde nu. Et lille hurtigt projekt fra Tilles monteret i medfølgende lille fine broderiramme.

Gamle projekter er kommet op af mølposen. Ja faktisk med start i 2016 da jeg endnu gik på Skals. Dengang lånte jeg en bog på biblioteket om Lis Ahrenkiel - som jo virkelig er broderiets "grand old lady" mit blik fald hurtigt på en side med noget så eksotisk som kurveklæder. I "gamle dage" blev klædet brugt til at lægge over madkurven, når tjenestepigerne gik i marken med mad til karlen. 
Det var en ny opdagelse for mig, men selvfølgelig skulle jeg da lave mit eget kurveklæde.


På Skals fik jeg tegnet motiv, prikket og kom igang. Men det blev bare ikke særlig pænt, og så blev det lagt væk, i lang tid. Men fornylig dukkede det op i bunken. Resolut pillede jeg op, føj hvor er det svært at pille broderi op - men det lykkedes. En omgang i eddike, så de blå prikker forvandt. En tur på Pinterest for at få en ny idé. Et par aftener med nålen og jeg er nu færdig og super glad for at være i mål med mit private KURVEKLÆDE. Det passer til mine firkantede kurve, jeg har pt. 3 stk. så det kan bruges flere steder.



Monogrammet er bevaret fra det oprindelige mønster jeg fik lavet på Skals.

Heldigvis er der også tørvejrsdage og sol. Jeg har fået samlet mit lille "palledrivhus" det er fyldt med jord og det første salat og radiser er sået - som det da er skønt at komme lidt i haven igen.
Jeg er spændt på at se hvor meget fornøjelse jeg får af huset.. jeg har da en forhåbning om at få gang i en eneklt tomat og lidt chili, men så tror jeg også der er fyldt op.



2 kommentarer:

  1. Det er nu så rart at få de monteringsopgaver ordnet!
    Gærdesmutten står smukt frem af den petrol farvede bund. Jeg har ikke tænkt i at montere på en færdig pude... Men den ide tager jeg da til mig.
    Kurveklæde var et nyt begreb. Flot monogram.. Og fine blomster. Let og elegant klæde til dine smukke kurve.
    Jeg har ikke været i haven. Strikketøjet har lokket mere end kolde fingre og jord under neglene!
    Håber du får fuldt udbytte af det lille væksthus.

    SvarSlet
    Svar
    1. tak Anne. Der er nu heller ikke grund til at lave for meget i haven endnu, mon ikke der kommer lidt nattefrost de næste nætter. Igår var fantastisk her, den første kaffe blev drukket på terrassen (dog stadig med jakke på :-) )
      Ja jeg skal ha fundet et tomat der ikke vokser for voldsomt til mit lille hus.

      Slet