søndag den 12. april 2020

Påskenørklerier

Når de allerfleste sociale aktiviteter er lukket ned, så er det fantastisk at have en bunke af kreative sysler at kaste sig over.
Karen Marie Dehn har givet en fantastisk mulighed for at brodere sammen, hver for sig. Hun har sendt en skabelon ud i hendes nyhedsbrev, og kommer så med ny vejledning hver dag.


Godt nok er jeg først rigtigt kommet igang idag, men jeg er sikker på at det også er ok at sy efter påskeferien. Her blev det på et stykke af en gammel dug, og grønne nuancer.


Det er så hyggeligt at brodere lidt nyt. Jeg er blevet færdig (eller næsten) med en fødselsdagsløber. Det er Hønseløberen fra Tille’s 



Jeg har lavet den lidt kortere ned den oprindelige, derfor mangler jeg lige at brodere de 3 sidste høns. Kanten er syet som en blondekant i hulsøm, det er et temmelig stort arbejde, men jeg synes det var hyggeligt og en fin kant.


Strik skal der også være tid til, og jeg har fået gang i et par søde nederdele til mine børnebørn. Det er Mælkebøttenederdelen fra PetiteKnit jeg synes de har mange rigtig søde modeller til børn. Denne her kører let og ubesværet som TV-strik.


Men som altid skal der også være tid til at flette pil. Et par lidt kraftige kurve, af en pil som blev overraskende flot i farven ved opblødningen. Det er pil jeg selv har høstet et sted hvor der ikke er navne på, så jeg kender desværre ikke sorten. 





Ingen kommentarer:

Send en kommentar