fredag den 16. november 2012

3 bag 1 med svensk variation

Ja nu kunne man jo tro at det var nogle trin fra en gammel folkedans, men det er det slet ikke. Nej det er såmænd bare navnet på kanten på mit seneste fuglehus:-) Jeg er lige blevet færdig med dette hus, som jeg efterhånden har lavet nogle stykker af. Modellen er oprindeligt lavet efter en DVD, udgivet af en meget dygtig fletter der hedder Mai Hvid , dog nu med personligt præg.
"Udstillingsbordet" er understellet af en gammel kontorstol, hvorpå der er monteret en rund plade. Det gør det ud for flettebord, hvilket er rigtig praktisk, da det selvfølgelig kan dreje rundt, men også justeres i højden, alt efter hvad jeg fletter. En rigtig go ting for ryg og arme, når man gerne vil flette meget.


Igen har jeg nydt at skære bunden ren til sidst med min skønne kniv, kaldet en pickingknife. Det er en kniv jeg har fået lavet af en rigtig dygtig knivmager, der hedder Stoklund. Skæftet er en bøgeknude jeg selv har fundet i skoven, kogt og pillet barken af, så den har de fineste aftegninger. Og et hjemmegjort etui af birkebarkflet er det også blevet til - og den er jævle skarp.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar