fredag den 6. juni 2014

Læseferie... eller næsten

Læseferie har jeg godt nok ikke, men for en stund hár jeg rigtig god tid til at læse. Og det er jeg jo ikke sen til at benytte mig af, "Knud den store" er lige blevet færdig. Noget af en moppedreng, men go underholdning hele vejen. Især er det jo sjovt når hans barndom var på min hjemegn, så flere steder og personer var bekendte.


Sideløbende med læsningen har jeg hørt lydbog. Først gang det er lykkedes rigtigt for mig. Det er en form man skal vænne sig til, men det har været perfekt at sidde med strikketøjet, og samtidig godt underholdt med en bog. Netlydbogen gør det jo rigtig nemt, sikken en gratis glæde.
Jeg har hørt mig før dig af Jojo Moyes, en super go historie der virkelig rører.


Haven stråler i det gode vejr, også godt med lidt regn de sidste dage, det var efterhånden blevet temmelig tørt.
Blandet krukkehjørne, som bliver udskiftet lidt nu og da. Og en lille trolderøv der står på hovedet.




Den gamle udhulede træstamme fyldt med husløg er vist den nemmest blomst her i haven.


Åkanderne og Iris passer faktisk også sig selv.


Staudesalvie er også nem at have med at gøre.


En gammel tønde, lidt vand og et par Clematis blomster gir en go effekt. Og det er så hyggeligt at se hvordan fuglene sidder på kanten af tønden og drikker vand.


Dejligt at kunne plukke buketter i haven når vi skal en tur i byen. Pæonerne er lige begyndt at blomstre, det er en fantastisk tid.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar