lørdag den 6. februar 2016

Tiden flyver afsted

Uha der bliver lidt langt imellem mine indlæg. Det er ikke fordi jeg ikke laver noget, tværtimod. Jeg synes der er fuld fart på for det meste. Arbejdet fylder en del pt. men der skal være tid til det kreative også. Basta.
Jeg gik og ventede på den nye bog fra Annette Danielsen, den blev købt på udgivelsesdagen i mandags, sammen med garn.


Det skulle gerne ende ud med denne her model.


Jeg har også været igang med at flette lidt igen. Endelig, det er alt for sjældent. Over et par aftner er det blevet til denne kurv, flettet i afbarket pil med sideflet af pil med bark på. Det er en fornøjelse af flette med afbarkede stager, der er helt anderledes styr på formen.








Forleden formiddag var der besøg i haven af denne lille fyr.


En mink er jeg helt sikker på, der en del ved havnen så selvfølgelig findes de også langs åen. Et skadedyr når det er i vild dressur, men også lidt sjov at kigge på.



4 kommentarer:

  1. Hej Hanne. Ser spændende ud den strikkebog, måske jeg skulle kigge i den jeg mangler nemlig et spændende strikkeprojekt.
    Flot kurv jeg har ikke prøvet at flette i afbarket pil, er det det samme som at flette med alm. Pil. KH Dorte

    SvarSlet
    Svar
    1. ja Dorte der er flere flotte trøjer jeg kunne tænke mig at kaste mig over, så du kan helt sikkert også finde noget.
      Du skulle prøve det afbarkede, det er sjovt at prøve. Jeg kan godt li den stabilitet det giver. Når kanten er lagt er kurven total stiv og stabil.

      Slet
  2. Ih altså Hanne... Hvor ville jeg gerne, jeg kunne flette sådan en smuk kurv!
    Far og mor havde besøg af en mink på Bryggervej. De kunne ikke komme ud, fordi den fistrede rundt omkring huset og på gesimser mm.
    Håber jeg snart får et kig i Vinterdage... Vil lige se ,om der er nogle modeller der lokker...

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du ha Anne, det er nu også en glæde at arbejde med pilen, og få et resultat. Det er jo garenteret den samme følelse du har når du er færdig med et af dine smukke sjaler. Håndarbejde er yoga for sjælen :-)
      Jeg tror nu ikke man skal være bange for minken, den stikker af når man nærmer sig.

      Slet