søndag den 24. juli 2016

Den røde tråd

Sommerferien nydes i fulde drag, især nu hvor sommervejret også er med. Men regnvejret har givet tid til kreative nørklerier.
Jeg har broderet et flag, jeg købte på Skals.


 

Jeg var ikke tilfreds med flagstangen.. på en eller anden måde var den bare for pæn. Jeg er mere til det rustikke, så det blev en afbarket pil med filtet flagknop.


For at blive i den røde tråd, har jeg også lige fået syet en bunke hynder til sønnens båd. Dejligt det kom på plads inden sommerens togt.


Lidt udflugt er det da også blevet til. Vi har været en tur på Ærø, jeg har aldrig været der før, så det var bestemt på tide. Det var super skønt, tilbagelænet ø-tempo, solskin. De smukke badehuse inspirere vist til noget broderi. Hanne Schrøder har lavet de skønneste akvareller.







5 kommentarer:

  1. Sikke en flid i sommervarmen. Ja, varmen har nu holdt mig inde i skyggen og lave ingenting!
    De badehuse er da bedårende. Har du set mit billede af badehuse på sommerudstillingen på Skals. (17.6.2016)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja jeg tænkte også straks på Skals broderi, som jeg også fotograferede.
      Faktisk kunne man købe kits, med korstings mønstre. Men jeg synes de var alt for grove, så jeg tror jeg vil forsøge selv..

      Slet
  2. Hvor er dit flag blevet flot. Mit ligger endnu og venter, har haft det oppe og kigge på. Skal vist have købt sådan en luplampe som du har for det var godt nok småt. Hedder din lampe noget specielt ? hvis jeg skal ud og kigge på sådan en.
    Måske vi ses til pilefestival i Brovst. Fortsat god sommer. KH Dorte.

    SvarSlet
    Svar
    1. Min luplampe hedder Prym og er købt på Rito.dk.
      Jeg ved endnu ikke hvad de sidste feriedage skal bruges til, måske en tur til Bratskov.

      Slet
  3. Må jeg se bagsiden af flaget ❓

    SvarSlet