tirsdag den 2. august 2016

Tid til flet på feriefalderebet

De sidste dage i sommerferien blev brugt til at flette lidt i. Åh som det er dejligt at sidde i haven med en bunke pil, og vide at tiden er sin egen.
Jeg har fået flettet et par cykeltasker, det har været undervejs / ønsket længe. Det er nemlig sådan at siden vi flyttede til byen, handler jeg sjældent i bil. Så for at køre lidt mere sikkert på cykel, ville det være dejligt at få vægten flyttet væk fra styret. Det har nemlig nogen gange været tæt på farlige situationer, når jeg bumler ned af de brostensbelagte gader, med én taske på styret, én på bagagebæreren og måske én på skulderen. Taskerne er afprøvet, og det gjorde en betydelig forskel :-) de er samlet med et par cykelslanger som er tilpasset, så de kan ligge på bagagebæreren, samtidig med at jeg også kan bruge denne.


 


En oval kurv blev også født, det er en model der altid er brug for. Så de forsvinder lige så hurtigt som de kommer frem :-)
I baggrunden kan ses mine dejlige Acapantus / skærmliljer. Jeg har 3 krukker tilbage, men de står med ca. 60 blomster, det er bare så dejligt. Og de holder tæt på en hel måned, så dem er jeg bare så glad for.



Endnu en kurv, jeg havde en idé i hovedet, men den viste sig at være mere sjælden end pæn...


Et billede af udsigten herfra..... ferien har mest været hjemme i Sæby, for vi har jo det hele inden for gåafstand, så er det lidt dumt at køre til verdens ende. Vi har nydt byen med al dens musik, kunst, mad og oplevelser, stranden, havnen, havet...





5 kommentarer:

  1. Åh ... den ovale kurv måtte gerne stå her med strikketøj i!!!
    Cykelkurvene er en smuk løsning på et stabilitetsproblem, for gaderne er lidt skrumplede i den gamle bydel.
    Jeg får da helt hjemve efter stranden... Men er heldigvis ved at gøre klar til årets tur til London, så jeg har noget godt at se frem til :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja brosten er smukt, men også lidt besværligt.
      Go tur til London, du har været der før, men finder sikkert stadig noget at kigge på.

      Slet
  2. Hvor er dine cykelkurve flotte :-)

    SvarSlet
  3. Hej Altså hvor er de flotte - gad godt at kunne og have tålmodigheden .. godt ser det ud
    God dag
    Annette

    SvarSlet