onsdag den 6. september 2017

Lidt af hvert

Mit job foregår på byggepladser rundt i landsdelen, spændende når udsigterne er forskellig fra byggeri til byggeri. Et vigtigt arbejdsredskab er blevet iPad, hvor alle projektoplysninger er let tilgængelige, og alle opgaver skal registreres. Mit nuværende projekt foregår i højden... etage 7 - 10, det kan godt være en udfordring når al adgang foregår via byggehejs - en blikkasse på en stålmast.. jo jo det er sikkert nok, men man skal lige vænne sig til det. Hejset skal betjenes med to hænder, tit anvender jeg også tommestok, vaterpas og lign. Og så er iPad'en til besvær, og jeg er bange for at tabe den. Så noget måtte der findes på.. løsningen kom da en af håndværkerne kom til at bestille alt for små bukser :-) dem fik jeg med hjem, og har grublet lidt over hvad det kunne blive til.


Søndag fik jeg klippet bukserne godt og grundigt i stykker, symaskinen kom frem, og nu kan jeg optræde sikkert på byggepladsen med tasken over skulderen. Den er taget i brug, og jeg kan mærke at det bare fungere. At jeg så også har kunnet tømme mine lommer for tommestok, tusch, kridt, snor og hvad ved jeg er bare en ekstragevinst.

På min vej hjem fra arbejde passere jeg en vejbod hvor man kan købe buketter til 40 kr. Jeg fik holdt på bilen i fredags, og fik en hyggelig snak med fruen der gik og plukkede i det mest fantastiske bed. Smukke buketter, som jeg allerbedst kan li dem fra haven. Det skal vist være en torsdags eller fredags tradition så længe det er muligt. Jeg må indrømme at jeg synes mange købe buketter er en smule kedelige - og så savner jeg vel lidt det at kunne plukke i egen have.


 Jeg har fået flettet lidt mere bark. Jeg så en rigtig flot model på årets tur til Pilefestival, som lige måtte afprøves. Den er da vist blevet fin - tror den egner sig til et par lækre stykker chokolade.
 I år er der jo 25 års jubilæum i pileforeningen, så alle sejl var sat for at skabe en fin Pilefestival. Den foregik denne gang i Fængslet i Horsens, en dejlig weekend, hvor der blev snakket med alle de pilefolk man efterhånden kender. Trods udfordringer af vejret var det et par skønne dage, og Fængslet er et spændende sted at være.


2 kommentarer:

  1. Hej Hanne, den taske har du fået lavet flot og masser af lommer i. Vi har også et par steder her omkring hvor vi kan købe blomster til buketter, selvom jeg ikke har det store behov for at købe der er det smukt og køre forbi sådan en mark. God weekend til dig. Kh Dorte

    SvarSlet
    Svar
    1. ja man kan jo altid bruge en ekstra lomme :-)
      Nej jeg kan forestille mig at du har rigelig udvalg til at fylde vaserne med.

      Slet