lørdag den 25. maj 2013

Claus Dalby look allike

Når man nu ikke nænner at give mange penge for et plantestativ som Claus Dalbys, så må man jo flette selv... Det har jeg gjort i en del år efterhånden, det står lige foran min udendørs køkkenvask. Der bliver plantet ærteblomster med den skønneste duft, så sommerens kartoffelskrælning bliver en sand fornøjelse.


Og så har jeg minsandten flettet en kurv ;-) det er alt for længe siden... Jeg har haft mine egne prioriteringer oppe og vende en tur, og der må bare ikke gå så lang tid uden pil i hænderne. Og der er kun mig selv til at sørge for at det bliver sådan. Jeg har flettet en frugtkurv, inspireret af en af mine dygtige fletteveninder fra flettekredsen, og viderefortolket med mine egne ideer. Bunden er Irsk, den har jeg lært at lave af Joe Hogan på et kursus på Vissinggaard, for mange år siden. Sider er flettet som en kimning med 4 pil, det giver en fik kurv både indvendig og udvendig.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar