søndag den 17. marts 2013

Ugens projekter på højskolen

Jeg har flettet et fuglebur i denne uge. Jeg har længe gået med et billede af et, som er spottet af en fletteveninde under en tur på Madiera. 
Det var rigtigt sjovt at prøve, hvor man selv skal gennemskue fletteteknikkerne. Og egentlig ikke specielt svært.


Jeg fik også flettet ny værktøjskasse med låg og diverse detaljer. 


Lukketøj og greb.

Skillerum.


Catalansk kurv af flækket pil med rullehank og kant.

Åben kurv med fitching, skæv og ikke så heldig. Håber den kan rettes lidt under tørring. Samt lille beholder i burkinaflet, lavet i en sen aftentime:-)

En helt fantastisk uge på højskole, tilbragt i selskab med en masse skønne "piletosser" samt et par dygtige lærere. Steen Madsen og Tenja Skotte, som hver især har rigtig meget at byde på.
Det bliver til rigtig mange flettetimer på sådan en uge, når man starter i værkstedet kl. 9.15 og slukker lyset igen ved midnatstid. Selvfølgelig afbrudt af flere dejlige måltider.

4 kommentarer:

  1. Wouu, de skønneste kunstværk. Sig til hvis du mangler en lille pip dværgpapegøje til dit bur.

    SvarSlet
  2. Jeg tror nu jeg nøjes med en lille filtet fugl. Den er nemmere at passe:-) men tak for tilbuddet Conni.
    Kh. Hanne

    SvarSlet
  3. Wow hvor er det flot. Er helt vild med dit fuglebur... og din værktøjskasse... og alt det andet :o)
    Elsker produkter af naturmaterialer.

    Ha en skøn weekend.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du ha Lise. Ja, jeg kan også godt li tanken om at det udelukkende er lavet af naturmaterialer og lidt håndarbejde. Så en billig hobby, hvis ikke det lige er fordi man nu godt kan li at sidde på en højskole og flette;-) jeg er ganske vild med at holde ferie på den kreative måde.
      Kh. Hanne

      Slet