søndag den 31. marts 2013

Peddigrør i ældreterapien......

Ja jeg må jo nok indrømme at jeg har forbundet peddigrør med noget hobbyarbejde i ældreterapien, og det er selvfølgelig også udmærket. Men så var jeg på kursus med Tenja Skotte og hun har da i den grad fornyet interessen for det materiale, hun fletter utroligt smukke tasker som ses på hendes hjemmeside.
 Jeg nåede simpelthen ikke at få materialet i hænderne på kursus, men købte lidt med hjem sammen med kyndig vejledning. Og jeg må sige det er forholdsvis let at gå til, og hurtig at forberede i forhold til pilen. Peddigrør skal kun ligge i blød i 10 min. Så her er grundlaget for hurtige beslutninger.
Jeg har flettet en lille rund beholder med låg, rigtig hyggeligt. Det endte faktisk som sofaflet i går aftes.

6 kommentarer:

  1. Hej Hanne, det tror jeg da lige er noget vi skal have et lille kursus i engang til pileflet dag. Jeg har det nok ligesom dig jeg har også forbundet det med ældreterapi eller formning i skolen. KH Dorte

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er lidt sjovt man har den holdning til et ellers udmærket materiale. Men jeg tror det kommer til at ændre sig.
      Kh. Hanne

      Slet
  2. Flot beholder du har lavet. Tenja Skotte er en dygtig fletter og formår at vise os, at peddigrør er ok at flette med :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja der er heldigvis nogle dygtige folk der kan nedbryde grænser.
      Kh. Hanne

      Slet
  3. Thumps up :o)

    Jeg sender dig nogle billeder en dag, når jeg får kameraet i nærheden af loftet.

    Kh Lise

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det. Glæder mig til at se detaljer;-).
      Kh. Hanne

      Slet